Eerste weken in Sri Lanka - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Sherida Glaasker - WaarBenJij.nu Eerste weken in Sri Lanka - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Sherida Glaasker - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Sri Lanka

Door: Sherida

Blijf op de hoogte en volg Sherida

22 September 2017 | Sri Lanka, Digana

Lieve mensen,

Hier zitten we dan alweer een weekje in Sri Lanka, het voelt alsof ik hier al ruim een maand zit maar toch zijn er super veel nieuwe ervaringen! Misschien denken jullie nu al een blog? Maar deze week heb ik zoveel gedaan en mee gemaakt dat het eigenlijk zonde is als ik deze ervaring niet deel, vandaag ga ik namelijk mijn tweede week stage in! Helaas hebben wij een week zonder internet gezeten maar is deze nu gemaakt en ga ondertussen alweer mijn derde stageweek in, het gaat hier goed, het is nog steeds super interessant en vanaf maandag krijgen we meer clienten!

Vorige week maandag ben ik begonnen met mijn stage met de kinderen/clienten. Het is super interessant om met de kinderen te werken, te puzzelen wat bij hen past en te kijken wat zij leuk vinden, om doelen te behalen of op te stellen. Alle ouders zijn ontzettend dankbaar en trots wanneer zij zien dat hun kind het gene doet wat er van hen gevraagd word. Bijna alle kinderen hebben een half uur therapie in de zaal en een half uur therapie in het zwembad. De kinderen genieten in het zwembad, alleen al het voorrecht dat zij in het water mogen is natuurlijk harstikke mooi! Het is tot nu toe super dankbaar werk en je krijgt er mooie moment voor terug! Lastig is dat niet alle clienten altijd komen en er dan gaten in het rooster vallen, dit is ergens wel handig voor school opdrachten of om even om je heen te kijken wat er nu allemaal gebeurd! De tijd gaat zo snel ook als je soms moet wachten, voordat je het weet is er alweer een dag voorbij!

Deze week zijn er drie PMT groepen gestart waarvan ik zelf de PMT groep meisjes van 12 jaar en meisjes van 14 jaar therapie geef. Hierbij gaat het vooral om grenzen aangeven, nee durven zeggen en luisteren naar je eigen lichaam. Wij hopen hiermee de meiden bewust te maken wat er met hun lichaam gebeurd en hier naar te durven luisteren als iets te veel is. Daarbij heb ik deze week een groep zwemmen opgestart met kinderen van 4 jaar. We hebben lekker gespeeld en eigenlijk waren ze allemaal al erg watervrij! Ik ben benieuwd naar volgende week.

We gaan hier eigenlijk elke avond vroeg slapen omdat de dagen lang en warm zijn ben je hier ook aan toe. Elke ochtend gaat de wekker om 07:15/07:30 en moeten we om 08:15 naar de medical lopen, de eerste therapie sessie begint om 08:30 (gelukkig komt lang niet iedereen op tijd!) Elke middag tussen 13:00 en 14:00 word er met alle vrijwilligers en de therapeuten van de medical in het huis gegeten. Er word rijst en curry klaar gemaakt vanuit de keuken, dit krijgt iedereen te eten op home of hope. Om 14:00 start de middag met nieuwe therapie sessies tot ongeveer 15:30/16:30

Afgelopen weekend zijn we gaan reizen naar het oosten; Arugam bay! Dit is een super mooie kustplaats waar golfsurfen als één van de highlights staat. We zijn om 18:30 van huis weg gegaan om met de tuktuk naar Kandy te gaan en daar de bus te nemen naar Pottivul. Om 21:00 vertrok de bus en om 04:00 kwamen we aan in Arugam bay. Daar zaten we dan, midden in de nacht, zonder hotel, en nu? Dan maar slapen op het strand en wachten totdat de zon opkwam en we hier van konden genieten. Helaas was het redelijk bewolkt toen de zon op kwam dus was het uitzicht iets minder mooi. Vervolgens hebben wij nog even onze oogjes dicht gedaan en toen we wakker werden was de lucht strakblauw en was het bloedheet. Als je denkt dat het in Digana (plaats waar ik nu woon) warm is (tussen de 25-30 graden) in Arugam Bay was het gewoon tussen de 33 en 37graden! We zijn met elkaar gaan ontbijten en hebben vervolgens ingecheckt bij het hotel om daar nog even twee uurtjes in bed te liggen! Nadat we al onze energie bij elkaar hadden geraapt zijn we naar het strand gegaan, wat een uitzicht! Dit maakte alles goed, we hebben genoten van de zon, zee en het strand en hebben zelfs aapjes gespot! De volgende dag zijn we naar Elephent rock geweest en hebben we 2.5 uur surflessen gehad! Toen we naar huis reden hebben we olifanten langs de weg gezien, kortom een druk weekend met heel veel mooie herinneringen!

Dit weekend hebben we er voor gekozen rustig aan te doen, even aan school te werken en gelukkig is het internet net gemaakt en kunnen we verder! Morgen gaan we naar een olifanten opvang om olifanten te wassen en misschien een baby olifant een flesje melk te geven, ik ben benieuwd!

Zo… zijn jullie eindelijk een beetje op de hoogte, ik ga verder met genieten van het land, de kinderen en het zonnetje, tot snel!

• 22 September 2017 - 13:12

Ilona Glaasker:

Super leuk wat een ervaring heel veel plezier nog xxx

• 22 September 2017 - 13:17

Geert Glaasker:

Ben blij dat je het naar je zin hebt. Geniet van deze ervaringen.

• 23 September 2017 - 13:54

Sam:

Ontzettend leuk om te lezen zeg! Genietgenietgenietgeniet!!!!