Beter laat dan nooit... - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Sherida Glaasker - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit... - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Sherida Glaasker - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit...

Door: Sherida

Blijf op de hoogte en volg Sherida

05 November 2017 | Sri Lanka, Digana

Lieve mensen,

Er zijn alweer een aantal weken voorbij gevlogen! Ik heb er even niet aan gedacht om een blog te schrijven dus deze word waarschijnlijk wat langer dan normaal. Laten we beginnen waar ik de vorige keer was geëindigd!

Zaterdag 13 oktober was mijn verjaardag en ben ik met Joyce naar Negombo geweest (een plaatje aan de kust). Ik het had helemaal in mijn gedachten; lekker aan het strand in de zon op mijn verjaardag, eindelijk! Helaas.. alsof iemand me heeft horen praten hadden we een regenachtige ochtend. Het trok iets open en dus hadden we s’middags tijd om even aan het strand te liggen, wat denk je…. Is het stand helemaal niet mooi en bijgehouden dus maar een zwembad op gezocht en genoten! S’avonds heerlijk uit eten geweest en wat cocktails gedronken. De volgende ochtend hebben wij de vismarkt bezocht (het blijkt dat je dit toch wel moet doen als je naar Negombo gaat). Toen wij terug gingen en wilde omkleden om naar het strand te gaan trok het helemaal dicht en begon het met regenen, het is niet meer opgehouden… al met al een gezellig weekend met zijn tweeën gehad en lekker bijgekomen en weinig gedaan!

Het volgende weekend kwam onze leerkracht (Cor) op bezoek om met ons mee te kijken. Hij kwam zaterdag aan, wij hebben eerst met elkaar een kopje thee en een stroopwafel(meegenomen uit Nederland) gegeten en gedronken. Vervolgens gingen wij met vier meiden naar een Spa voor een overheerlijke massage. De volgende dag zijn wij naar een national park geweest om een safari te doen. Helaas viel ook dit een beetje tegen, wij hebben vooral olifanten gezien en verder nog wat kleine dieren. We hebben wel ontzettend hard met elkaar gelachen en veel plezier gehad! Cor had ook nog wat dropjes voor ons meegenomen in de koffer waar wij ontzettend van hebben genoten!

Vervolgens kwam Cor maandag en dinsdag bij ons in de therapie sessies kijken. Met een aantal tips en handvatten is hij weer met een gerust hart vertrokken. Hij was ontzettend enthousiast over wat wij hier deden. Ik heb mooie complimenten gekregen wat weer een extra boost geeft om verder te gaan en verder te bouwen met de clienten.

Vorige weekend hebben wij met vijf meiden Adam’s peak beklommen. Dit een berg en het hoogste punt in Sri Lanka op 2243 meter hoogte. We zijn om 02:30 vertrokken om vervolgens rond 06:15/06:30 op het hoogte punt aan te komen en de zon op zien komen! Het was een super zware klim met hele stijlen trappen maar super gaaf om mee te hebben gemaakt! Het was erg mistig onderweg, toen we boven aankwamen zag je niets baalde we allemaal ontzettend, hebben wij hiervoor zolang gelopen!? Maar we waren iets te vroeg want nog geen 2 minuten later kwam het zonnetje op en trok alles helemaal open, onwijs gaaf uitzicht, super koud maar genieten!

Als laatste zijn we dit weekend naar national park Yala geweest. Het is een ontzettend groot park met drie ingangen. Voordat we hier waren moesten we eerst 6 uur rijden met onze chauffeur. We hebben onwijs veel leuke dieren gezien, olifanten, eindelijk krokodillen(!), herten, waterbuffels, aapjes, enzovoorts. Het was een lange dag waarna we vervolgens heerlijk zijn gaan eten en slapen! De volgende dag moesten we weer een lange rit terug naar huis maken en op de terug weg zijn we langs een stam gegaan. Bijzondere ervaringen en super interessant om eens mee te maken! Deze mensen hebben hun hele eigen manier van leven!
Zo… op naar de aankomende 6 weken stage en dan gaan wij twee weken lang door het land reizen! Ik zal jullie proberen iets meer op de hoogte te houden dan hoeven jullie niet zo veel te lezen, hihi!

Het lijkt nu natuurlijk alsof ik alleen maar aan het reizen ben maar door de weeks zijn wij nog steeds druk bezig met lange dagen stage. Vorige week woensdag en aankomende woensdag komen er studenten naar Home of hope vanuit de opleiding fysiotherapie. Er was aan ons gevraagd of wij met hun in het zwembad wat watergewenning en een klein beetje ontspanningsoefeningen wilde doen, ontzettend leuk en ze waren super leerzaam! Doordat Cor langs is geweest zijn er met veel clienten nieuwe doelen gesteld en dus kan er voorlopig weer hard gewerkt worden.

Jullie horen van mij!

• 06 November 2017 - 10:05

Brigitte:

Hey Sherida

Wat een super leuk reisverslag
    Het leest makkelijk weg hoor dus was zeker niet te lang hi hi
    Leuk om te lezen dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    Je hebt prachtige dingen gezien en die herrineringen nemen ze je nooit meer af .
    Nog succes met je stage en geniet nog lekker.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal

Gr. Brigitte

• 06 November 2017 - 12:54

Sherida:

Dankjewel voor je lieve reactie Brigitte!